niedziela, 13 czerwca 2010

SafetyCar

Jak poprzednio wspominałem w rFactor mamy doczynienia z wieloma zmianami i nowościami. jedną z nich jest Bernd Maylander zasiadający za kółkiem samochodu bezpieczeństwa. Poniżej opiszę jego zastosowanie i zasady obowiązujące w związku z jego zaistnieniem.

"SC" czyli SafetyCar wyjeżdża z boksów (każdy może go zobaczyć zaparkowanego przy światłach wyjazdowych) w przypadku neutralizacji na drodze, mocno zepsutej pogody i innych przypadkach przewidzianych przez przepisy. Neutralizacja dotyczy oczywiście przypadku tj. mocno uszkodzony bolid stojący na drodze, lub jakiś wyciek oleju itp. O jego wyjeździe decyduje gra, my nie mamy na to wpływu. Gdy samochód postanowi wyjechać zostaniemy o tym poinformowani kółkiem z krzyżykiem (podobny do logo mercedesa), które jest wyświetlone w lewym górnym rogu obok żółtej flagi. Przypominam, że w sektorze w którym jest żółta flaga obowiązuje zakaz wyprzedzania. Oczywistym jest, że podczas "SC" żółta flaga obowiązuje na całym torze.
Gdy już samochód znajdzie się na torze należy najprościej  w świecie go dogonić, nie będzie to trudne, co nie znaczy, że sie bardzo ochrzania, bo jednak widać, że daje z siebie wszystko:) Bardzo ważnym jest, aby być na bierząco z informacjami, które wyświetlają się na dole po lewej stronie. Tam pojawiają się takie informacje jak ilość okrążeń kiedy samochód zjedzie, czy nakaz wyprzedzenia samochodu i przejechania na koniec stawki, jeśli kierowca był dublowany. Przed zjazdem samochodu pojawia się również bardzo ważny komunikat na której pozycji mamy się ustawić. Wyścig rozpoczyna się po minięciu lini startu i wtedy również pojawi się komunikat "START".

I to na razie tyle, co mi do głowy na ten temat przychodzi, jeśli są jakieś wątpliwości to jak zwykle zapraszam do komentarzy.

A no i oczywistym jest, że nie przestrzeganie zasad związanych z SC może mieć poważne konsekwencje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz