wtorek, 18 maja 2010

Zachowanie podczas niebieskiej flagi

W zwiazku z tym, ze mamy problemy dotyczace kolizji w trakcie dublowania kierowców, postanowiłem opisać dokładniej jak należy interprertować niekbieska flage, oraz jak należy sie zachować gdy już znajdziemy sie w takiej sytuacji.
Przepisy mówia że niebieska flaga "informuje kierowce ze bedzie dublowany przez innego szybszego kierowce i nalezy mu to umożliwić. Trzykrotne nie przestrzeganie tej zasady grozi kara przejazdu i postoju na pitstopie". No więc jako ze nikt z nas nie chce mieć problemów, to zachowujemy sie sportowo i zjezdzamy czesto takiemu kierowcy z drogi. Problem niestety sie zaczyna, gdy przykładowo jestem trzeci, a dubluje mnie koleś który jest drugi. Czyli chce go dogonic a nie przepuszczać, no a jak go nie przepuszcze to bede mial dodatkowa kare. Ale niech bedzie przepuszcze go, zjezdzajac mu z drogi przez co on jedzie ciagle szybko, a ja czesto musze mu tak zjechac, że aż za tor. Wielokrotnie tez spotykamy sie z tym ze po pojawieniu sie niebieskiej flagi zjezdzamy z prawidłowego toru jazdy nie wiedzac o tym ze rozpedzony kierowca za nami rowniez z niego zjechal zeby nas wyprzedzic wtedy jest to minimum zablokowanie go, a bardzo czesto konczy sie to dotknieciem i uszkodzeniem skrzydeł. Tak wiec chcemy dobrze a wychodzi nie koniecznie tak... Wiec poniżej zapisze ludzkim jezykiem jak uniknać takich sytuacji i problemów.

DUBLOWANY
Kierowcs dublowany (wolniejszy któremu wyswietla sie niebieska flaga) nie może chaotycznie zjezdzac ze swojego toru jazdy tylko spokojnie jechac dalej, ale nie stawiać żadnego oporu temu, który go wyprzedza. Może jedynie jechac troche wolniejszym tempem, np. na prostej tak aby dublujacemu było łatwiej. Wszelkie proby zjechania mu z toru moga byc czasem odbierane niegatywnie jako blokowanie albo co gorsza stwarzanie niebezpiecznej sytuacji na torze.

DUBLUJACY
To Ty chcesz wyprzedzic i masz przewage okrazenia, wiec to w Twoim interesie jest wyprzedzic wolniejszego. Wiedzac ze przeciwnik jest slabszy nie oznacza to ze jestes Panem tej drogi. Wiec dublowany nie bedzie ci stwarzal oporu, ale nie bedzie tez zjezdzal całkowicie bo rowniez bierze udzial w wyscigu. A szybszy kierowca, z ktorym sie scigasz równiez musiał pokonać ta "przeszkode". Pamietaj tez, ze w twoim interesie jest dublować bezkolizyjnie bo mozesz wiele wiecej stracic od dublowanego, wiec tym bardziej zrob to bezpiecznie i w odpowiednim momencie. Czasem warto poczekac 1-2 zkrety wiedzac ze bedzie prosta, na której go spokojnie wyprzedzisz.

KARY
Standardowo gra posiada swój wlasny system kar, ktory mowi ze po kilkukrotnym nie przestrzeganiu flagi można dostac kare. Wielokrotnie mowi sie o 3 probach, ale na szczescie tak dokladnie nie jest poniewaz czesto jest tak ze szybszy kierowca nas dogania, ale nie na tyle szybko zeby nas wyprzedzic w 3 zakretach a na kazdym zakrecie moze pojawic sie niebieska flaga. Kierowca dublowany musial by sie zatrzymac zeby przepuscic tego z tylu a to daje straty czasowe, wiec gra stara sie odroznic (o ile komputer moze sie starac) roznice miedzy doganianiem a dublowaniem i daje kare dopiero po konkretnym jej nie przestrzeganiu, jednak nalezy pamietac ze z nim sie nie dyskutuje, a ja nie odpowiadam za jego wyliczenia. Wiec mozna kare dostac po 5 flagach ale i po 2... A kara jest nie odwolalna. Jesli juz sie ja dostanie nalezy zjechac do pitlane i zatrzymac sie przy swoim boksie na 10 sekund po przejechaniu 3 okrazenia i nie zjechaniu do boksu dostaje sie czarna flage... W trakcie odbywania kary w boksie nie ma mozliwosci zatankowania samochodu, wymiany opon, ani jego naprawy wiec jesli masz uszkodzony bolid zaznaczasz sobie w panelu LCD ze zjezdzasz ale na naprawe a nie kare i naprawia ci auto, a w nastepnym okrazeniu zjedz na kare.

Oczywisce jesli sie na to zasluzy mozna dostac rowniez kare od zarzadu F1. Te sa rozpatrywane po wyscigu na podstawie zlozonej skargi przez kierowce, nastepnie jest przesluchanie i odtworzenie nagrania video. A kar moze byc tyle, ile nam wpadnie do glowy :p oczywisce zgodnie z zasadami i rozsadkiem zarzadu.

W razie problemow zapraszam do komentarzy.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 komentarz: